sobota, 21 czerwca 2014

#2 Papierowe Miasta

Otóż to! Przeczytałam więc jestem! Zapraszam do recenzji!

Tytuł oryginalny: "Paper Towns"
Wydawnictwo: Bukowy las
Oryginalny język: angielski
Rodzaj: młodzieżowe
Ilość stron: 393 
Cena: 39,90 zł
Quentin Jacobsen - dla przyjaciół Q - ma osiemnaście lat 

i od zawsze jest zakochany we wspaniałej koleżance, zbuntowanej
Margo Roth Spiegelman.
W dzieciństwie przeżyli razem coś niesamowitego ( naprawdę niesamowitego ), teraz chodzą 
do tego samego liceum.
Pewnego wieczoru w nudne życie chłopaka wkracza Margo w stroju nindży i wciąga go w niezły bałagan. Po czym znika.
Quentin wyrusza na poszukiwanie dziewczyny, dla której jej zdolny zrobić wszystko.
Podąża za tropem skomplikowanych wskazówek, które zostawiła dziewczyna, tylko dla niego.
Żeby ją odnaleźć, musi przemierzyć setki kilometrów w USA.
Po drodze przekonuje się na własnej skórze, że ludzie w rzeczywistości są zupełnie inni.
Czy dowie się kim naprawdę jest Margo.

Szczerze powiedziawszy miałam wątpliwości co do tej książki,
mimo że Green jest jednym z moich ulubionych pisarzy.
Na pierwszych 50 stronach, książka nie za bardzo mnie urzekła.
Później stwierdziłam, że chce tę książkę przeczytać.
Usiadłam aż wreszcie ją skończyłam.
Myślę, że to była wspaniała decyzja. ( Chociaż końcówka mogła być lepsza )

Dokładna recenzja : 

Q jest zwykłym 18 latkiem, lekko szurniętym. 
Jest zakochany w Margo. 
Pewnego dnia, dziewczyna prosi Quentina o prośbę. 
Jej chłopak Josh (bodajże) zdradzał ją z jej najlepszą przyjaciółką Bekką.
Margo prosi chłopaka, aby on w środku nocy, pomógł dziewczynie. 
Na za jutrze, Margo nie pojawia się w szkole.
I tak przez tydzień. 
Jej rodzice wynajmują prywatnego detektywa, aby ten pomógł im odnaleźć córkę.
Quentin nie wierz, w detektywa. Postanawia razem ze swoimi przyjaciółmi, na własną korzyść poszukać dziewczyny.

Przez większość książki są rozpisane historie, jak oni ( Q, Ben i Radar ) szukają swojej przyjaciółki.
Pewnego dnia chłopacy znajdują zgubę.
Margo niestety nie jest zadowolna z ich przybycia.
Resztę książki stanowią same spoilery, których się powstrzymam pisać.
Moja ocena : 8/10 ~
Od autorki :
Jak mogliście zauważyć, na końcu każdej recenzji będzie się pojawiała moja ocena :)
Bardzo serdecznie dziękuje za ostatnie 6 komentarzy!
Dziękuje najbardziej Elfikowi i Radosławowi, którzy są ( po prosu są ) cały czas :)
Oczywiście, każdemu bardzo dziękuje za komentarz :)
Do następnego! <3
Drugi blog z opowiadaniami : KLIK
Za każdy komentarz czy też obserwacje się odwdzięczam :)
Czytaliście tę książkę? 
Podobała się wam ?




3 komentarze:

  1. Ułożenie informacji o książce też takie, jak moje :-)

    "Lekko szurniętym" :D

    No i spoiler na koniec ;-) (taku mały, ale mimo wszystko). Z Greena czytałam GNW i 19×K, ale za to może też w przyszłości się zabiorę :-)

    wcieniuksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam żadnej książki tego autora, ale jak widzę jakie recenzje zbiera to muszę to jak najszybciej zmienić :) Podoba mi się, że tym razem głównym bohaterem jest chłopak, miła odmiana kiedy teraz wszędzie dominują kobiece postaci. Duzy plus za kreację Margo jako silnej dziewczyny kolejny argument żeby sięgnąć po tą powieść.
    Pozdrawiam :) zapraszam również do mnie http://anonimowaksiazkoholiczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tę książkę jakiś miesiąc temu. Zbytnio nie podobała mi się, ale nie żałuję, że ją przeczytałam. Ma coś takiego w sobie. Nie do końca przepadam za Greenem, ale muszę przyznać, że jego książki są niepowtarzalne. Czy ja już tego tutaj nie pisałam? Wydaje mi się, że tak, ale no trudno się mówi... ;)
    Dziękuję i pozdrawiam :)

    wswieciewyobraznielfik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń